Nazca

Miután elhagytuk Piscot, tovább haladtunk dél felé a partvonal mentén. A sivatag továbbra is végtelennek tűnt, de a kilátás párszor megállásra késztetett minket. Az idő gyönyörű volt, de lassan tudtunk csak haladni, a szél néha olyanokat lökött rajtunk hogy emiatt le kellett lassítani mert vagy a sziklás parton találjuk magunkat 60 méter mélyen, vagy egy szemben jövő kamion előtt.

A pán-amerikai főút
Ilyen kilátást élveztünk néha az út mentén amikor megálltunk pihenni

Már majdnem egy hete dél fele haladtunk a perui partvonalon, a bal oldalunkon homok és kő a jobbon pedig a Csendes-óceán. Már kezdtük azt hinni hogy a kontinens aljáig nem is fog változni a táj, amikor egy kanyar után előbukkant valami váratlant. Egy völgyet pillantottunk meg ami olyan zöld volt mint Írország. Na jó ez valószínűleg túlzás, de ennyi homok után kápráztak a szemeink.

Ilyen lenne egy Oázis?

Ahogy közelítettünk próbáltuk megállapítani mit is termeltek, de túl messze voltunk hogy bármilyen terményt felismerhessünk. Gabona vagy rizs lehetett a nagyja de láttunk olíva lugasokat is. Arról olvastunk hogy a 19. században sok európai és azon belül olasz és francia család telepedett le Peruban, és ez magyarázatot is adhat arra hogy miért olíva olajat és fügét árultak az út szélén.

A következő pár órában több ilyen kis oázis mellett jöttünk el, néhány helyen már szőlő ültetvények is voltak. Gondoltuk még pár száz kilométer és borvidékeken is lehetünk.

Olíva és szőlő ültetvények
Ekkora fügéket még sohasem láttunk, és milyen finomak voltak!!

Már a délután második felében voltunk amikor megláttunk egy táblát amire rá volt írva valami valami Nazca…nagyon kopott volt, de örültünk hogy közeledünk. A második táblát már el tudtuk olvasni, egy kilátóról volt info. Hallottuk hogy a Nazca vonalakat többféleképpen (kilátó vagy repülő) is meg lehet nézni, de nem hittük a hogy a kilátó az utunkba esik még mielőtt egyáltalán oda érnénk a városhoz, de így volt. A kilátó szó szerint az út szélén állt, és még nyitva is volt. Mint kiderült a pán-amerikai autópálya egyenesen átszeli az egyik geoglifát, névlegesen a gyíkot. Amikor ugyanis az autópálya épült nem volt még bevett szokás hogy légi felvételeket csináljanak a tervezett útvonalról, így alakult hogy a gyík farka az út egyik, a test pedig az út másik oldalára került. Való igaz, a Nazca-vonalakat lehetetlen felismerni a földről.

A kilátó tetején
A Fa alakzat a Nazca vonalak közül úgy van elhelyezve mintha a nyugvó napból nőne ki.
A Kezek nevű szimbólum szintén a nap felé ágaskodik

Egy kicsit elidőztünk a kilátóban mivel csak ketten voltunk, de figyelmesek lettünk a nyugvó napra és hogy jó lenne teljes sötétedés előtt a városba érni. Tovább is mentünk, de pár kép erejéig még megálltunk.

Nem látszik a fény viszonyok miatt, de a Gyuri pulcsija és a motorunk Mandarina is narancssárgák voltak.

A Nazca vonalak világszerte ismertek és számtalan tanulmány készült róluk. Történészek és tudósok próbálták megfejteni a szimbólumokat de jelentésüket a mai napig rejtély fedi őket. Nagyon sok elmélet született meg az év tizedek során, naptár, csillagaszati eszközök, térkép, vagy talán egy üzenet a jövőnek vagy az űrbe? Sok lehetőség van de a valódi jelentés lehet örökre rejtély marad.

Másnap fontolóra vettük a repülőgép bérlést, de végül úgy határoztunk inkább elmotorozunk egy ‘közeli’ rezervátumba (Pampa Galeras Barbara D Achille National Reserve) ahol szenzációs élményben volt részünk. Először (de korán sem utoljára) láttunk vicuna-t ami egy amolyan távoli rokona a tevéknek és sokban hasonlít a Dél-Amerikában jól ismert lámához vagy alpakához.

A különbség az hogy a vicuna csak a szabadba él és történetesen az ő bundájukból készülnek a világ legdrágább gyapjú ruhái. A jelenlegi piacon egy méter 100% vicuna gyapjú akár fél millió forintba is kerülhet. Na és itt jön a kedvenc infónk: sem vadászni, sem fogságban tartani nem szabad a vicuna-kat. Be kell fogni őket, lenyírni a bundájukat és vissza ereszteni őket a szabadba. Ez törvény egész Dél-Amerikában.

Az első vicuna akivel találkoztunk
Később egész csapatokat láttunk
Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on google
Google+

további posztok amik érdekelhetnek

Huaraz, az otthonunk a perui Andokban

Huaraz Huaraz egy egészen különös helyet kapott az emlékeink és élményeink között Dél-Amerikában. Peru felvidéke nagyon népszerű a túrázási és hegymászási lehetőségei miatt, de mi