Perito Moreno

Egy új fejezettel bővítettük kalandjainkat. Patagónia északi részét (főleg a chilei oldalt) nagyon élveztük, de izgatottan indultunk a Los Glaciares Nemzeti Parkba (a legnagyobb természetvédelmi terület az országba) ami Argentínába található. El Chaltén és El Calafate a két legnagyobb központja a parknak. El Chalténben ami a park északi részén található több túrát is bevállaltunk, a legszebb a Fitzroy volt; amiről majd egy másik blogposztban írunk bővebben. El Calafate, a déli szomszéd kb 2 óra kocsival. A város önmagában is bájos, tele túra boltokkal, éttermekkel, és mindennel ami a modern turizmus ipartól elvárt. A színvonal a nyugat európaival vetekszik az árak már itt is elég borsosak, pedig még Patagónia déli csücske majdnem 1000 km-re van innét. El Calafate a legkézenfekvőbb kiindulópont a Perito Moreno Gleccserhez ami a Dél Amerikában töltött időnk egyik legnagyobb látványossága volt, ezt reméljük a képeink többé-kevésbé vissza is adják.

Csak pár napot voltunk El Calafatében, de nagyon élveztük az ott létünket, eddigre már heteket töltöttünk vadkempingezéssel, jó volt újra ágyban aludni és tányérból enni. Hosztelek tömkelege található a város minden szegletében ahol a saját közlekedési eszközzel nem rendelkezők feliratkozhatnak szervezett utazásokra. Turista információ és utazás szervező irodák tucatjai várnak a látogatókra. A város központba is ellátogattunk ami nagyon bájos, de számunkra kicsit túlárazott volt, viszont életünkben nem láttunk még ekkora levendula bokrokat. Szóval megérte.

El Calafate egy nagyszerüen hangulatos kis város
Márti imádja a levendulát
A hosztelunk ahol egy apartmant kaptunk meg fél áron mert a szezon vége volt

A utazási irodák többsége naponta szervez kirándulásokat a Perito Moreno-hoz. Érdemes korán indulni mert 65 km az út a nemzeti park bejáratáig . A belépő nagyjából 9000Ft/fő és ezért be lehet járni a parkot a gleccser körül kiépített sétányokon. A deszkázott ösvények abszolut kényelmes sétálásra adnak lehetőséget mindenkinek 4 és 80 év között. Vannak természetesen drágább túrák ahol a résztvevők felmehetnek a gleccserre, vagy akár hajóval is körbevisznek ha megfizeted.

Hát forgalom azért nem nagyon volt a 80km-es út szakaszon

Miután befizettük a belépőnket volt pár km az első kilátó pontig ahol először meg lehetett pillantani a hatalmas jég falat. Sokan voltak ezen a részen, viszont senki nem időzött, egyrészt mert nagyon szeles volt, másrészt mert sütött a nap és hallottuk a hosztelba hogy már egy hete szürke felhős és esős idő volt, úgyhogy a napsütést mindenki ki akarta használni.

Alul, felül kb 4 réteg ruha van mindkettőnkön....a motoros élet
Nem egy felejtős első pillantás

A következő megállónk egy hatalmas parkoló volt ahonnan buszok viszik tovább az embereket a gleccserhez. Alternatívába le lehet a parkolóból sétálni a víz partra és onnan elindulni a sétányon, amit sajnos mi utólag vettünk csak észre.

Amikor elindultunk a deszkával kiépített sétányon nem tudtuk egyből  hogy milyen közel is leszünk a gleccserhez.

Nem rossz, nagyon nem rossz!

Úton útfélen információs tábla vol kitéve a látogatóknak, spanyolul és angolul is ahol mindenféle érdekes és hasznos információval látják el a látogatókat a gleccserről, kialakulásáról, történelméről, és persze a park állat és növényvilágáról. Például a Perito Moreno Gleccser nagyobb mint Buenos Aires, az ország fővárosa és a víz fölé emelkedő jég fal 70 a méter magasságot is eléri (csak a víz feletti rész!!).

A patagóniai jég mezők gyakorlatilag a legnagyobb jéggel borított felületet képezik a bolygón az Antarktisz és Grönland után. Ezen a területen összesen 48 nagy gleccser és több mint 100 “mellék ágazati” gleccser található.

A földtörténetünk egy régi korszakából fennmaradt jelenségek a gleccserek

Lehengerlő élmény volt ezt a gigantikus jégtömeget látni közelről. Szintén örömmel olvastuk hogy a Perito Moreno Gleccser a világon azon kevés gleccserei közé tartozik ami még előre halad ahelyett hogy húzódna vissza, bár a vastagsága évről évre csökken a globális felmelegedésnek köszönhetően.

Szuper volt körbejárni a parkot; gyönyörködni és hallgatni a mélyről hangzó roppanásokat ahogy a jég folyamatosan mozog és töredezik. Nagyon igyekeztünk felvenni videóra ahogy egy nagyobb darab letörik, de nem volt szerencsénk. Párszor láttuk, de nem volt a kamera bekészítve, illetve amit le is videóztunk nem igazán adja vissza a látványt. Kicsit olyan mint hulló csillagokat videózni, szerencse és türelem kell hozzá hát sajna ezúttal ez nem jött össze.

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on google
Google+

További posztok amik érdekelhetnek

Kolumbia

Kolumbia Mit is érdemes tudni Kolumbiáról? Egy sokszínű ország ahol megigéző Karib tengerpartok, áthatolhatatlan esőerdők, sziklás hegyvidékek és sivatagok váltogatják egymást. A kávé és csokoládé

Read More »

Inari, utolértük a sarki fényeket

Inari Inari észak Finnország első nagyobb települése és a Sami nép és kultúra központja. A Samik Európa egyetlen őshonos népcsoportja akik észak Lappföldön élnek és gazdálkodnak