Montezuma

Ha egy eldugott bohém trópusi paradicsomot keresel Costa Rica-bán nem nagyon kell tovább nézned mint Montezuma a Nicoya félsziget déli csücskén, a Csendes Óceán partján.

Ahoz hogy eljuss Montezumába a leggyorsabb út a helyi komp (Punta Arenastól Paquerába) ami egy meglepően olcsó és kényelmes út volt, de busszal is könnyen el lehet ide jutni, bár ez időigényesebb.

Már a kompon érezni a nyugodt, békés hangulatot egy kis hippi beütéssel (mi reggel 8-kor keltünk át a csatornán és már akkor jócskán söröztek a bárba) és amikor leszálltunk mi is egyből megvettük az első friss kókuszdiónkat. Itt egy kis tippet szeretnénk megosztani. Costa Rica kis közösségei általában nem rendelkeznek nagy vegyes botokkal és amik vannak, elég érdekesen árazzák a termékeket. A legjobb stratégia hogy a helyi termékeket vegyétek meg. Sok érdekes és egzotikus gyümölcsöt lehet kipróbálni, de láttunk pár nyugati terméket is (például vörös lencse és Nutella) amik rémisztő áron voltak. Ezeket a termékeket a szokásoshoz képest akár ötszörös árakon véltünk felfedezni. Az USA-ban élve megszoktuk hogy bizonyos élelmiszerek milyen olcsók is és sokkoló volt látni hogy a helyiek ha ki akarnak valamit probálni ami a nyugaton egy megszokott tartozéka a háztartásnak ki kell hogy fizessenek sokszoros árat amit reálisan igazából semmi nem indokolna.
Friss kókusz platószámra
Montezuma egy kis tengerparti város ami a turizmusból él meg, a bárok, éttermek és hosztelek mind sajátos bohém hangulattal csalják az embert.

Találkozunk sok utazóval akik hosszú távon voltak itt, mondván hogy megtalálták a helyet amit igazából nem is tudták hogy keresnek, gyakran saját bevallásuk szerint 2-3 estére érkeztek 2 hónappal ezelőtt. Mi nem igazán éreztük ezt az itt akarok maradni hangulatot, de nyilván ha az úton-útfélen felajánlott pofátlanul olcsó kemény és könnyűdrogok változtathattak volna ezen az érzésen de úgy gondoltuk ezt a rész most inkább kihagyjuk, utazni akartunk de nem így. Persze a bulizás mellett a szörfözés is komoly vonzereje a helynek de mi a vitorlázás és búvárkodás mellett tettük le a lantot, a szörfözés még várat magára.

Bár a kisvárost végig lehet járni 10 perc alatt, akad jócskán program a környéken amivel ki lehet tölteni a napokat.
Ugy tapasztaltuk sokan azonban azért maradnak hogy kiélvezzék a napfényt, függő ágyakat, partikat és minden mást ami magába foglalja az ország “pura vida” vagyis tiszta élet filozófiáját.
Playa Montezuma
Nekünk is nagyon jól esett a tengerparton sétálni és friss mangót szedni az út szélén, mivel épp mango szezonban érkezünk, de örömmel töltöttünk időt a környék felderítésével is.

Az egyik fő látványosság Montezumába a tengerpartja, Playa Montezuma. Legtöbben itt töltik napjaikat. A homokos parton vannak akik kempingeznek hetekig is.
Ha akartok egy kicsit csavarogni a parton végig lehet sétálni sok szép szakaszon. Talán 20 perc gyaloglás után elérhető egy kis vízesés ami köré az idő során sok pihent és ráérő ember kőből csináltak műalkotásokat. Tegyük hozzá, sajnos, a műanyag szeméttől soha nem tudsz távol maradni, ahol takarítják a partot ott egész elfogadható állapotok vannak de ahol nem az siralmas. Látszik hogy a természet tiszelete még nem ivódott be a köztudatba, ugyanis ami egy háztartásban megtalálható azt a tengerparton is meg lehet találni.

Ha innen is tovább mentek, Playa Grande egy hosszú partszakasz ahová legtöbben szörfözni jönnek. Az út ami oda vezet a tengerparton és az azt övező erdőben kanyarog. Ha halkan és óvatosan mentek végig rajta, sok érdekes állatot lehet megfigyelni.
Playa Grande
Costa Rica
A tenger kincsei
Ha még több természetet és állatvilágot akartok látni, Montezumától nem messze van a Reserva Natural Absoluta Cabo Blanco. Ez a természet védelmi terület az első ilyen kinevezett terület volt Costa Rica-ba. (egy kis extra info, a park hétfőn és kedden zárva van és belépőt kell fizetni).
A nagy vízesés Montezumában az egyik legnépszerübb program, turisták és helyiek között egyaránt. A vízesés három szintes, az alsó vízesés a legnagyobb, kb 25 méter magas, és a felső szintek 4-5 méteresek.
Ahoz hogy feljuss a felső szintekre, vagy mászni kell a dzsungelbe, vagy fel lehet menni egy fizetős lépcső és híd rendszeren. Mi felmásztunk és nagyon megérte ezt a kis erőfeszítést. Meglepően kevesen voltak a felső medencékbe, volt egy amibe csak ketten voltunk egy órán keresztül.
Még akad pár program Montezumához közel amit érdemes megfontolni. Tortuga (teknős) szigete egy órára van hajóval ahová naponta visznek ki látogatókat búvárkodni és gyönyörködni a tengeri élővilágba. Delfinek, teknősök és számtalan színes halfajt lehet megcsodálni. A sziget maga egy vulkáni kőzet, de van egy szép homokos partvonala ahol a túra vezetők gyakran grillezést szerveznek.

Nagyon jól esett nekünk Montezumába lenni a főváros után, a csendes tengerparti élet ízelítője volt, de pár nap után éreztük hogy készen állunk továbbmenni, dél fele a tervezett utunkal.
Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on google
Google+

További posztok amik érdekelhetnek

Popayan, Kolumbia fehér városa

Popayan Amikor már Kolumbia déli oldalán jártunk és elkezdtünk a határ átkelésen gondolkozni Ecuador felé, páran említették nekünk a “fehér várost” ami elnyerte (persze nem

Read More »

Alta, a barlangrajzok otthona

Alta Alta volt az egyik utolsó nagyobb város ahol megálltunk Nordkapp előtt, innen már tényleg csak pár napra voltunk. Egy valamiért viszont még akartunk állni

Cuenca, Ecuador legbájosabb városa

Cuenca Amikor Quito-ban, Ecuador fővárosában voltunk nagyon magával ragadott minket a város arculata és hangulata. A csodás épületek és parkok, a nagyszerű kilátó pontok mind