Trondheim

Trondheim, Norvégia harmadik legnagyobb városa a 63-ik szélességi fokon van. Bár jópárszor hallottuk hogy Norvégia legszebb városa Bergen, miután mindkettőt alaposan végig barangoltuk, kétsége kívül Trondheim mellett raktuk le a voksunkat. Ebben az élmény beszámolóban eláruljuk hogy miért.

Amikor beértünk a városba, mindjárt az első forgalmasabb kereszteződésben dudálva mellénk állt egy autó és belőle mosolygó emberek integettek ki és magyarul üdvözöltek minket. Ez egyből egy jó kezdet volt, és mivel vasárnap volt ki is használtuk az ingyenes parkolást a belváros szívében mindössze pár száz méterre a Nidaros Katedrálistól.
Nidaros a leg-északibb fekvésű gótikus katedrális a világon és ennek megfelelően már több száz éve Észak-Európa egyik legnépszerübb zarándok helyének számít.

A katedrálist Szent Olav norvég király sírja fölé épült. Szent Olav volt az uralkodó aki a kereszténységet elterjesztette Norvégiában.

Nem lehet ámulat nélkül megállni a Nidaros katedrálissal szemben.
Trondheim belvárosa a Nidelva folyó mentén van. A katedrális mellett található az Elgeseter híd amin áthaladva csodás kilátást élvezhetünk a Kristiansten erdőre, ami felé mi is vettük az irányt.

A folyópart mentén sok a zöld, parkosított terület ami tele volt diákokkal, járókelőkkel és még sportolókkal is. Ne felejtsük el ezidőtájt Magyarországon maszkba járt mindenki.Norvégiába ha süt a nap mindig nagy a nyüzsgés, ráadásul a vasárnap még rátesz egy lapáttal, ekkor vannak a legtöbben mindenfele. Talán ezért is, de érzékelhetően pozitív volt a hangulat az egész városban.

A Gamle Bybro hídig követtük a folyót és itt elindultunk fel a Bakklandet város negyedben ami a fiatalos és bohém része a városnak. Ezt a gyalogosoknak szánt hidat 1861-ben építették újra és a helyiek az öröm kapuiként emlegetik. Bakklandetben tömérdek butik és kávézó volt nyitva, a színes utcákba élvezet volt egy kicsit kóborolni, de aztán mentünk tovább az erőd felé.

A Gamle Bybro híd
Bakklandet egyik utcája
A Kristiansten erőd 1681-ben épült mint egy stratégiai megfigyelési pont a város felett. Az akkori király rendelte el a megépítését a város történelmének legnagyobb pusztító tűzvésze után.
A kilátás innen valóban páratlan és jócskán megérte felkaptatni a meredek utakon.
A Kristiansten erőd
Kilátás Trondheimre
A folyó mentén tettünk egy újabb kört hogy a kikötőben megnézzük a gyönyörűen fenntartott raktár épületeket amik többé kevésbé ugyanúgy néznek ki mint amikor épültek az 1700-as években.

Itt rátaláltunk egy bolha piacra ahol egy nagyon fontos befektetésre szántuk rá magunkat. Gyuri vett egy használt pecabotot. Norvégiába engedély nélkül lehet horgászni sós vízben és mivel fjord fjord hátán van mindenfelé, úgy gondoltuk az önellátás egy újabb aspektusának adunk lehetőséget(később be is bizonyosodott hogy jó döntést hoztunk).

Bolhapiac

A következő órákban még végig jártuk a város északi kikötőjét és a központot is. Torvet-et, a város főterét sokféle kulturális és közösségi célokra használják egész évben. Rengetek bolt, butik, étterem és galéria és múzeum látogatható meg ezen a környéken, de innen nekünk a külváros felé vezetett az utunk az egyetemhez.

A kikötő
A város központ
Még hónapokkal korábban Facebook-on keresztül kapcsolatba lépett velünk egy magyar egyetemista aki Trondheimben él és tanul. Amikor megtudta hogy a furgonunkkal Skandináviába fogunk utazni egyből meghívott minket és aznap délután találkoztunk és egy nagyszerű kirándulással egybefonva a “mini Trolltungára”  átbeszélgettük a délutánt és a fél estét is.

Mini Trolltunga
A túra ösvény ami az egyetem mellett van sokan látogatják mert több más között van egy saját Trolltunga sziklájuk. A Trolltunga Norvégia egyik leg-Instagrammosabb helye, de mi több okból is úgy döntöttünk hogy kihagyjuk, itt viszont kiélvezhettük a mini verzióját.
Az utazásunk egyik legnagyobb pozitívuma hogy érdekes emberekkel ismerkedhetünk meg, a Couch Surfing és a Facebook kapcsolatok már nem egyszer elégítették ki ezt az igényünket. Trondheim hatalmas élmény lett volna önmagában, de innen nem csak szép képekkel hanem új barátsággal is távoztunk.

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on google
Google+

További posztok amik érdekelhetnek

Karácsony a Halál Úton

A Halál Út La Pazban, Bolívia egyik fővárosában (igen ott kettő van) töltöttük a Karácsonyunkat 2018-ban. Jobbára nyugis pár nap volt, de korán sem meghitt.

Read More »

Medellin, az örök tavasz városa

Medellin Medellin egy hatalmas város ami az Andok hegység lábánál fekszik az Aburra völgyben. Az ország modern kori történelmét és a a nemzetközi szinten is közismert