Tamarindo

Tamarindo egy nagyon népszerű kis város Costa Rica nyugati partján. Ha szeretnél elindulni Közép-Amerikába, de kell egy kis idő megszokni a nyelvet, szokásokat, klímát stb, egy jó kis hely, vagy ha nem akarsz olyan távol menni a megszokott kényelmektől mint a légkondi, a koktél bárok, angol nyelvű idegen vezetők, hamburger és pizza éttermek stb. Az árak az ország átlaghoz képest elég magasak, de ezekért a luxusokért kell fizetni.

Mi azért jöttünk ide két estére mert egy ajánlott levelet vártunk az USA-ból és itt találtunk egy hostelt ahol hajlandóak voltak átvenni nekünk úgy hogy még nem is érkeztünk meg.

Sok jó kis programokat reklámoztak város szerte, amikor este leszálltunk a buszról és végig sétáltunk a fő úton, láttunk táblákat lovaglásra, vitorlázásra, búvárkodásra, kayak bérlésre stb, stb. Kinek mihez szottyan kedve.

A hostelunk (Pura Vida Hostel) egy nagyon jól berendezett és hangulatos hely volt. Nagyon fáradtan érkeztünk, de csupán 10 perccel az érkezésünk után egy ingyenes koncert kezdődött amire nyilván leültünk. Nagyon tehetségesek voltak a srácok és szerintünk normális esetben biztos legalább $20 le lehetett volna perkálni egy ilyen műsorért.

Tamarindo tengerpartja

Tamarindónak egy nagyon attraktív, barna homokkal borított tengerpartja van ahová mi is kimentünk egyet csobbanni meg kagylót gyűjteni (itt találtuk az egyik legszebb kagylót a 14 hónapos utunk alatt). Nem utolsó sorban valószínűleg ez volt az egyik egyetlen ingyenes program a városban a naplementés sétán kívül. Mivel mi pár hete érkeztünk csak Costa Ricába Floridából, ahol előtte négy évet éltünk ,ezért nem nagyon hatott meg minket a kínálat. Egy kellemes tengerparti megálló volt,de nem igazán használtuk ki a lehetőségek legtöbbjét.

A part északi oldalán egy folyó torkollik bele a Csendes-óceánba és mangrove mocsár övezi a folyópartot, ide be lehet kajakozni, de itt az úszkálás nem ajánlott mivel aligátorok vannak a folyóban.

Környékbeli Nemzeti Parkok

Ha érdekel Costa Rica nagyon gazdag növény és állat világa, Tamarindótól nem messze el lehet látogatni több nemzeti parkba is. A három legjobban ismert és látogatottabb a Rincon de la Vieja Nemzeti Park, a Marino Las Baulas Nemzeti Park és a Barra Honda Nemzeti Park. A Marino Las Baulas parkban zöld teknősök fészkeit lehet látni (természetesen szezonban), Barra Hondában pedig vannak elég nagy barlangok amiket be lehet barangolni.